何故 地域経済 コミュニティ は行き詰まるのか

何故 地域経済 コミュニティ は行き詰まるのか

 
 

何故 地域経済 コミュニティ は行き詰まるのか

 地域経済やコミュニティの運営、研究は何故行き詰まるのか。地域の中でお金を使う、税金も地域でお金が流れをつくるために
使う、政治により予算の使い方を組み替える。言われ続けて、行き詰まる。同じような人が集まり、地域の中核が賛同しないからなのか。

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 内部だけだでは回らないから外から、お金を読み込み、地域が飲み込まれる。考えかたを示して外から呼び込みと中とのバランスをとれないのか。街づくりの歴史はその試行錯誤の歴史。マンション群、大型店舗、工場、リゾート施設、外からくるものを止めたり。少しでも修正させてきた。街の緑、景観、経済は少し守られた。

 そのままあるものを自然、特産品、歴史を、活かして、外からのものを受入ようとした。市場、街の駅、河を繋ぐイベント、マルシェ
を行い、つなげようとした。 さらに今、非定常者やワケ-シオン関係者がITやデザイン、アートでそれを盛り立てようとする。学者や学生
も加わる。

 どこかで、ぐるぐるまわる。多くの人が街をさり、疲弊する。そして、多くの人が民主主義に帰る。そこから先は思う、個人の力を信じて、同じ地図をみて、道路を造ろう。

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 そして思い出す本当に大切なことは、そんなに多くない。衣食住、体と心を支えあおう、そのためになにをするかなのだ。最初は生きるために必要なことをもう一度確認しよう。自己実現に追われて見失わないように。そこから自己実現をデザイナーを始めよう。

 だから、衣食住関連と福祉、住宅給付を考えていきたい。多くの人と。そのために。店と地域とできることを増やしたい。買うこと、寄付すること、知らせること、ハッシユタグを増やすこと、まづ、話しかけること、仕事と時間と地図を共有化することだ。
 

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 最終的には 流通業大手の支店の仕入れ、販売決定に、自治体、地元の商店が係る、すみわけをする。そのために、まちづくり法、大店舗法の条例を作り、または協定を結ぶ。株を共同で買い発言権を得る。労働組合と連携する。少しづつ衣食住関連の流通の販路決定価格決定に介入することまで考える。衣食住関連産業は非課税非課税にするか税金を投入し、それを農家と消費者に還元させることも考えていい。

#衣食住関連 #仕入れ#価格#農家#流通業
 

Why do local economies and communities reach a dead end?

The operation and study of local economies and communities often hit a dead end. This might be because money is spent within the region and taxes are used to create a flow of money locally. Even when political decisions reorganize the budget, it seems to reach an impasse. Perhaps it's because similar people gather and the core of the region does not agree.
Internal alone doesn't work, so we invite money from outside, but the region gets swallowed up. We show our thinking to invite outsiders, but can't we balance it with the inside? The history of town planning is a history of trial and error. Mansions, large stores, factories, resorts – we have stopped or slightly modified what comes from outside. The greenery and landscape of the town, the economy, have been somewhat protected.

We try to accept what comes from outside, using the nature, special products, and history that we already have. Markets, town stations, river connecting events, and markets are held to try to connect. Now, non-permanent residents and vacation-related people are trying to boost this with IT, design, and art. Scholars and students are also joining.

Somewhere, it goes around in circles. Many people leave the town, and it becomes exhausted. Then, many return to democracy. From there, we believe in individual power, look at the same map, and start building roads.

Then we remember that what's really important isn't that much. Clothing, food, housing, supporting each other's bodies and minds, what we do for that. Let's reconfirm what is necessary for living, so we don't lose sight of it while chasing self-actualization. From there, we start self-actualization as designers.

That's why we want to think about clothing, food, housing, welfare, and housing benefits with many people. For that purpose. We want to increase what stores and the community can do. Buying, donating, informing, increasing hashtags, first talking, and sharing jobs, time, and maps.

Finally, major retailers’ branch purchases and sales decisions involve the local government and local stores, distinguishing roles. We make ordinances for town planning laws, large store laws, or conclude agreements. We buy shares jointly to gain a voice. We consider collaborating with labor unions. Gradually, we think of intervening in the decision-making of the distribution and pricing of clothing, food, and housing-related distribution. We could consider making clothing, food, and housing-related industries tax-exempt, or injecting taxes and returning them to farmers and consumers.

#ClothingFoodHousing #Procurement #Price #Farmers #Distribution